سوییس میزبان جام ملت‌های زنان اروپا در سال ۲۰۲۵ شد

آخرین دوره این مسابقات سال ۲۰۲۲ در انگلستان برگزار شد که تیم کشور میزبان موفق شد به قهرمانی برسد

شادی بازیکنان انگلستان پس از پیروزی در مسابقه فوتبال فینال یورو ۲۰۲۲ در ورزشگاه ومبلی لندن - ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۲ - AFP

سوییس به عنوان میزبان جام ملت‌های زنان اروپا در سال ۲۰۲۵ معرفی شد. لهستان، فرانسه و چهار کشور دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ در قالب یک برنامه مشترک، هم برای میزبانی جام ملت‌های زنان اروپا در سال ۲۰۲۵ نامزد شده بودند ولی یوفا سوییس را برگزید.

اوکراین نیز پیش از تجاوز روسیه به خاکش مایل بود میزبان این مسابقات باشد. 

دومنیک بلان، رئیس فدراسیون فوتبال سوییس، در واکنش به این موفقیت گفت: «این یک روز تاریخی برای سوییس، فدراسیون فوتبال سوییس و فوتبال زنان این کشور است. این گام بزرگی است که توسعه فوتبال زنان در تمام سطوح را شکل خواهد داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تورنمنت ژوئن و ژوییه ۲۰۲۵ به مدت چهار هفته در هشت شهر بازل، برن، ژنو، زوریخ، سن‌گالن، سیون، لوسرن و تون برگزار خواهد شد.

آخرین دوره این مسابقات سال ۲۰۲۲ در انگلستان برگزار شد که تیم کشور میزبان موفق شد به قهرمانی برسد. این تورنمنت قرار بود در سال ۲۰۲۱ هم برگزار شود، ولی به دلیل همه‌گیری کووید‌-۱۹ با یک سال تاخیر برگزار شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، مسابقات ۲۰۲۲ انگلستان رکورد تماشاگر در جام ملت‌های زنان اروپا را شکست و بیش از نیم میلیون نفر برای تماشای بازی‌ها به ورزشگاه رفتند. برتری دو بر یک انگلستان مقابل آلمان در فینال این رقابت‌ها هم در حضور ۸۷ هزار و ۱۹۲ تماشاگر در ورزشگاه ومبلی رقم خورد که برای فینال جام ملت‌های اروپای مردان و زنان یک رکورد محسوب می‌شد.

بیشتر از ورزش